Inhoud Proeven

Kandidaat

01.1

De beveiliger moet tijdens het lopen van een brand- en sluitronde opletten of de blusmiddelen aanwezig zijn en klaar zijn voor gebruik. Wanneer de beveiliger constateert dat er iets niet in orde is met de blusmiddelen, moet hier correct op worden gereageerd. Ook moeten de juiste mensen worden geïnformeerd.

01.2

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren. Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnenkomt over een brand moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de brand te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en

hulpdiensten.

01.3

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnen komt over een storing van apparatuur moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om alle informatie over de storing te verzamelen en te noteren en deze informatie door te geven aan de juiste personen.

Wanneer de noodtelefoon gaat dan moet de juiste procedure worden gevolgd.

02.1

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Bij het lopen van een brand- en sluitronde moet er op worden gelet of alle apparatuur is uitgeschakeld en moet de clean desk procedure worden gevolgd.

02.2

De beveiliger achter de receptie krijgt een melding over een gat in een hek en een brand in een container waar correct op moet worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de het gat en de brand op te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

02.3

Wanneer de beveiliger tijdens het lopen van een brand- en sluitronde wordt aangesproken over een verloren koffer moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om informatie over de verloren koffer te verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

03.1

De beveiliger moet tijdens het lopen van een brand- en sluitronde zien dat er sprake is van een geblokkeerde nooduitgang en moet vervolgens de juiste acties ondernemen om deze ongewenste situatie te beëindigen.

Wanneer er een melding komt over een verloren laptop moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om alle informatie over de laptop te

verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

03.2

De beveiliger achter de receptie moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

03.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger een melding krijgt over een ongeval is het belangrijk om alle informatie over het ongeval te verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

04.1

De beveiliger moet tijdens het lopen van een brand- en sluitronde zien dat er sprake is van een geblokkeerde nooddeur en een open deur van een technische ruimte. De beveiliger moet vervolgens de juiste acties ondernemen om deze ongewenste situaties te beëindigen.

04.2

De beveiliger achter de receptie handelt een telefonische bommelding af. Het is belangrijk dat de belangrijkste informatie wordt verzamelt en correct wordt doorgegeven aan de juiste personen.

 

04.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer er na sluitingstijd een pakketje wordt aangeboden, handelt de beveiliger dit af volgens de gekregen specifieke instructies.

05.1

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek van een bezoeker krijgt om toegelaten te worden, moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is

om informatie te achterhalen, te controleren en door te geven aan de juiste personen.

05.2

De beveiliger loopt een brand- en sluitronde en wordt hierbij geconfronteerd met een agressieve bezoeker. De beveiliger moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

05.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie telefonisch het verzoek om hulp te verlenen aan een persoon die is opgesloten is het belangrijk om alle informatie te verzamelen en te noteren, te controleren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

06.1

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek van een bezoeker krijgt om toegelaten te worden moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is om informatie te achterhalen, te controleren en door te geven aan de juiste

personen.

06.2

De beveiliger is belast met een visitatie en wordt hierbij geconfronteerd met een agressieve bezoeker. De beveiliger moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

06.3

Wanneer de beveiliger achter de receptie via de intercom het verzoek krijgt om hulp te verlenen aan een invalide medewerker moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om alle informatie te verzamelen en te noteren, te controleren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

07.1

De beveiliger loopt een brand- en sluitronde en treft een overwerker aan zonder badge die een kopie achterlaat. De beveiliger moet vervolgens de juiste acties ondernemen om deze ongewenste situaties te beëindigen.

07.2

De beveiliger zit achter de receptie en wordt bedreigd door een agressieve bezoeker. De beveiliger moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

07.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie telefonisch het verzoek krijgt om hulp te verlenen bij een fout geparkeerde auto moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om alle informatie te verzamelen en te noteren, te controleren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

08.1

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek van een inspecteur krijgt om toegelaten te worden moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is om informatie te achterhalen, te controleren en door te geven aan de juiste

personen.

 

08.2

De beveiliger is belast met een visitatie en wordt geconfronteerd met een agressieve bezoeker. De beveiliger moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

08.3

Wanneer de beveiliger achter de receptie een telefonische melding krijgt over een vermist kind moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om informatie over het vermiste kind te verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

09.1

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger tijdens het lopen van een brand- en sluitronde een onbevoegd persoon aantreft zonder legitimatie of badge moet hier correct op worden gereageerd. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke bevoegdheden.

09.2

De beveiliger loopt een brand- en sluitronde. Wanneer de receptionist meldt dat hij/zij wordt bedreigd door een agressieve bezoeker moet de beveiliger ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet hiervoor correct gebruik maken van de juiste wettelijke

bevoegdheden.

09.3

Wanneer de beveiliger achter de receptie een melding krijgt van een personeelslid over een verloren key card moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om informatie over de verloren key card te verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste

personen.

10.1

De beveiliger is belast met een visitatie en wordt geconfronteerd met een agressieve medewerker. De beveiliger moet ervoor zorgen dat de persoon die zich agressief gedraagt, stopt met dit gedrag. De beveiliger moet vervolgens de juiste procedure volgen om de visitatie af te handelen.

10.2

De beveiliger achter de receptie krijgt een melding over een eventuele brand in het magazijn waar correct op moet worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de brand op te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

10.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek krijgt van een personeelslid met de mededeling hem ziek te melden, moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is om informatie te achterhalen en door te geven

aan de juiste personen.

11.1

Bij het lopen van een controleronde moet er op worden gelet of de clean desk procedure wordt gevolgd en moet de clean desk procedure worden uitgelegd. Wanneer de beveiliger vervolgens wordt aangesproken over een verloren portemonnee moet hier correct op worden gereageerd. Het is belangrijk om informatie over het verloren voorwerp te verzamelen en te noteren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

11.2

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een inbraakmelding binnenkomt moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de inbraakmelding te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

 

11.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding over een lekkage bij een toilet binnenkomt moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de lekkage te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

12.1

De beveiliger ziet tijdens het lopen van een brand- en sluitronde een geblokkeerde nooduitgang en moet vervolgens de juiste acties ondernemen om deze ongewenste situatie te beëindigen.

Wanneer de beveiliger via de portofoon een melding krijgt over een onvindbare bezoeker moet hier correct op worden gereageerd. Als de bezoeker wordt aangetroffen is het belangrijk om de juiste informatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

12.2

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnenkomt over een persoon die onwel is geworden moet hier correct op worden gereageerd.

Belangrijk daarbij is om alle informatie over het ongeval te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

12.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren..

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnenkomt over een verkeerd geparkeerd voertuig moet hier correct op worden gereageerd.

Belangrijk daarbij is om alle informatie over de melding te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

13.1

Bij het lopen van een controleronde krijgt de beveiliger via de portofoon een melding over een bezoeker die niet is geregistreerd. De beveiliger moet ervoor zorgen dat dit alsnog gebeurt en ook kunnen uitleggen waarom.

13.2

Bij het lopen van een brand- en sluitronde krijgt de beveiliger via de portofoon een melding over een brand. De beveiliger moet de deurprocedure correct uitvoeren, de situatie beoordelen en de brand correct blussen.

13.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een melding krijgt van overwerkers is het belangrijk om alle informatie te verzamelen en te noteren en deze informatie door te geven aan de juiste personen.

14.1

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnenkomt over een lekkend voertuig en een rokende persoon die bij dit voertuig staat moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie te

vragen, te noteren en correct door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

14.2

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

De beveiliger krijgt tijdens het lopen van een brand- en sluitronde een melding met het verzoek om hulp te verlenen aan een persoon die is opgesloten. Het is belangrijk om alle informatie te verzamelen en te noteren, te controleren en deze informatie correct door te geven aan de juiste personen.

14.3

Wanneer de beveiliger achter de receptie vragen van een journalist krijgt moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is om zelf vertrouwelijk met informatie om te gaan maar ook om informatie te achterhalen, te controleren en door te geven aan de juiste personen.

 

15.1

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer bij de beveiliger achter de receptie een melding binnenkomt over een achtergelaten tas moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de situatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

15.2

Bij het lopen van een brand- en sluitronde wordt de beveiliger aangesproken door een medewerker omdat er iemand gevallen is en een gebroken been heeft. De beveiliger moet hier correct op reageren. Belangrijk daarbij is om de juiste

informatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

15.3

Bij het lopen van een specifieke ronde krijgt de beveiliger via de portofoon een melding over de geur van een sigaret in een kamer. De beveiliger moet de kamer controleren.

Als de beveiliger zijn ronde vervolgt treft wordt een dronken medewerker aangetroffen. De beveiliger moet vervolgens de juiste actie ondernemen om de medewerker veilig thuis te krijgen. Belangrijk daarbij is om de juiste informatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

17.1

Wanneer de beveiliger achter de receptie van het hoofd beveiliging een aantal opdrachten krijgt moeten deze opdrachten correct worden uitgevoerd.

Belangrijk is om informatie te noteren, door te geven aan de juiste personen en om terug te koppelen.

17.2

Wanneer de beveiliger achter de receptie via de telefoon een mededeling van een medewerker krijgt over een opstootje bij de ingang van PEC BV, moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de situatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten

17.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek krijgt om toegelaten te worden van een onaangekondigde bezoeker, moet hier correct op worden gereageerd. Belangrijk is om informatie te achterhalen, te controleren, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

18.1

Bij het lopen van een algemene ronde vindt de beveiliger een personeelsbadge. De beveiliger moet hier correct op reageren. Als de beveiliger zijn ronde vervolgt wordt de beveiliger aangesproken door een medewerker die zijn knie heeft bezeerd. De beveiliger moet ook hier correct op reageren. Belangrijk daarbij is om de juiste informatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

18.2

Wanneer de beveiliger achter de receptie via de telefoon een mededeling van een medewerker krijgt over een persoon bij de ingang van PEC BV, moet hij daar correct op reageren. Belangrijk daarbij is om alle informatie over de situatie te vragen, te noteren en door te geven aan de juiste personen en hulpdiensten.

18.3

De beveiliger achter de receptie wordt in het Engels aangesproken en moet op efficiënte en klantvriendelijke manier in het Engels reageren.

Wanneer de beveiliger achter de receptie een verzoek krijgt om toegelaten te

worden van een onaangekondigde bezoeker bij de slagboom moet hier correct

 

 

op worden gereageerd. Belangrijk is om informatie te achterhalen, te controleren, te noteren en door te geven aan de juiste personen.

19.3

Bij het lopen van een specifieke ronde komt de beveiliger een medewerker tegen die niet aanspreekbaar is vanwege beginnende dementie. De beveiliger moet hier correct mee omgaan. Belangrijk is om informatie te achterhalen, te noteren en door te geven aan de juiste personen.